Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je neocenitelný pomocník na cestě za optimalizací webu.

Co je analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je dokument s přehledem hledaných frází ve vašem segmentu a pozic webu ve vyhledávačích Google.cz a Seznam.cz (ve zjednodušeném slova smyslu).

Analýza obsahuje kromě dat strategická doporučení na další rozvoj webu. Data se vizualizují pomocí kontingenčních tabulek / grafů.

Proč je dobré mít analýzu

S kvalitní analýzou klíčových slov snadno naplánujete strategii a realizace. Identifikujete segmenty, kde se potřebujete zlepšit, které vám přinesou další peníze do firemní kasy.

Je vhodná pro manažery, obchodní zástupce, stratégy, copywritery, SEO / PPC specialisty, a další zainteresované osoby.


Výhody analýzy klíčových slov

Podklad pro SEO strategii (i pro PPC, obsahovou strategii,…)
Přehled nad aktuálním stavem trhu a webu (hledanosti, pozice)
Možnost dalšího propojení (marže, prodejnost, online CTR / CR)


Jak bude vypadat výstup?

Lépe, než byste čekali. Zakládám si na tom, že analýza má být precizní. Vstávají mi chlupy na ruce, když vidím klíčovku plnou balastu, co tam nechal analytik buď svou leností protřídit data nebo účelově, aby s tím měl co nejméně práce a naoko to vypadalo, že „je v tom hodně“.

Z jakých zdrojů čerpám?

  • Ahrefs.com (placený tarif – keyword / site explorer)
  • Marketingminer.com (placený tarif – keyword / domain profiler)
  • Collabim.cz (placený tarif – jednorázové analýzy)
  • Sklik návrh klíčových slov
  • Google / Seznam (našeptávač, LSI keywords)
  • Konkurenční weby
  • Vlastní (klientská) data – Google Analytics, Google Search Console, PPC účty (Ads / Sklik)

Data si necucám takříkajíc z prstu, ale poctivě si ošoupám své internetové boty.


Viděl jsem hodně analýz klíčových slov, ale málokterá byla reálně použitelná.

Podle mě je to škoda. Analýza by měla být relevantní, konkrétní, aplikovatelná v praxi. Přesně takové s čistým svědomím odevzdávám.

A nejen odevzdávám, následně řeším překlopení v praxi, SEO rozvoj webu.


Orientační časová náročnost

Preferuji individuální nacenění. Každá analýza klíčových slov je unikát.

Malý projektStřední projektVelký projekt
16 hodin / jednorázově24 hodin / jednorázově32 a více hodin / jednorázově

Pro představu:

  • malý projekt ~ osobní web (např. architekt)
  • střední projekt ~ prodejce / výrobce omezené škály sortimentu (např. postele)
  • velký projekt ~ eshop se širokým sortimentem (např. elektronika)

Pro velké weby doporučuji analýzu řešit po sekcích – tzn. orientačně si vytipujeme, na kterou sekci web v organickém hledání zaostává, je tam potenciál, dobrý poměr prodejnosti a marže. Díky tomu pracujeme efektivně – odladíme jednu sekci a jdeme na další. U velkých analýz je většinou problém, že: stojí hodně peněz, jste zahaleni informacemi, a nakonec skončí v šuplíku s tunou doporučení, do kterých se nikomu nechce.

Cena

Hodinová sazba je 1500 CZK (nejsem plátce DPH).

Počet hodin záleží na domluvě.


Napište mi

S čím vám mohu pomoci?

Kde mne najdete

Nejčastější místa výskytu: Brno / Olomouc.