Technický SEO audit

SEO audit je analýza technického stavu webu s cílem vyladit web tak, aby byl připraven k naplnění potenciálu organického výkonu.

Co je SEO audit

SEO audit je analýza technických prvků webu, které jsou součástí hodnocení vyhledávači. Míra technické optimalizace ovlivňuje pozice webu a možnosti maximalizace výkonu z organického zdroje návštěv.

Audit komunikuji s vývojářem / provozovatelem webu prostřednictvím ASANA. Měním doporučení ve skutečnost. Nedělám papíry do šuplíku.

Proč je dobré mít audit

SEO audit navazuje na analýzu klíčových slov a kromě očekávaných standardů webu hodnotí připravenost webu na aplikaci doporučení z analýzy klíčových slov.

SEO audit je vhodný pro každý web, technické nedokonalosti mohou mít zásadní vliv na organický výkon webu.


Výhody SEO auditu

Odladění technických nedokonalostí bránící maximalizovat organický potenciál
Přínos i pro UX – rychlost webu, identifikace chybových / prázdných stránek
Přímý vliv na zlepšení hodnocení webu, pozic a výkonu


Jak bude vypadat výstup?

Výstup vlastně probíhá nepřetržitě vzájemnou komunikací a diskuzí nad řešením. Jako stěžejní vnímám společnou komunikaci a hledání toho nejlepšího řešení, nikoliv odevzdání šablonovitého dokumentu.

Jak postupuji

  • Briefing – informuji se o projektu – spojím se s vámi a vývojářem, probereme aktuální stav, vaše očekávání, historické + aktuální technické realizace, kde cítíte slabá místa, kde byste se chtěli zlepšit
  • Analýza – vlastní technická analýza webu – pomocí nástrojů, dat a živého testování webu kontroluji jednotlivé technické aspekty.
  • Návrh úprav – návrhy na úpravy zapisuji přehledně do jednotlivých úkolů včetně priorit
  • Komunikace – společně projdeme návrhy a technické možnosti – stanovíme společně harmonogram a časovou (finanční) náročnost úprav, očekávaný přínos
  • Kontrola – po zapracování zkontroluji, zda je vše v pořádku.

Jak komunikuji

Preferuji komunikaci přes systém na projektové řízení ASANA. Na Asaně si vytvoříme samostatné vlákno, kde budeme řešit technický audit. V tomto vlákně založím úkoly (rychlost webu, vykreslování obsahu, apod.), kde budeme řešit potřebné. Systém je skvělý živý nástroj.

Oproti historicky papírovým auditům má komunikace v ASANA nespočet výhod:

  • Realizovatelnost – úkoly se začnou reálně řešit
  • Timeline – máte přehled o vývoji (rozpracované / hotové, priority)
  • Komunikace – diskuze pro samostatné úkoly
  • Zodpovědná osoba (assignee) – vidíte, kdo na úkolu právě dělá
  • Popis / název úkolu – vidíte, co má osoba realizovat
  • Termíny (deadline / due date) – deklarujte rozumné termíny
  • Přihlížející osoba (follower) – definujte, kdo bude informován o změnách

Samozřejmě, pokud budete potřebovat, mohu vytvořit i formální papírový sumář SEO auditu, resp. podrobnou zprávu o analýze, doporučeních.

Z jakých zdrojů čerpám?

Není žádné tajemství, že SEO konzultant používá ke své práci nástroje. Neznamená to žádný cheat, tak že by specialista lusknul prsty a dostal výsledek jako vyplivnou některé „SEO nástroje“. Robotická doporučení na základě definovaných parametrů nám nic neřeknou. Klíčovým aspektem analýzy je lidská zkušenost, cit, znalosti a především souvislosti.

  • Screaming Frog (placený tarif)
  • Google Lighthouse
  • Google Mobile Test
  • Google Rich Snippet Test
  • Web Developer (doplněk do Chrome)
  • Web Scraper (doplněk do Chrome)
  • Marketingminer.com (placený tarif – alerts)
  • Vlastní (klientská) data – Google Analytics, Google Search Console)

Kolik nástrojů budu potřebovat a co za informace si z nich vezmu a jak je použiji už záleží na předmětu SEO auditu, co vše se bude řešit.

Typy / příklady SEO auditu

SEO audit už dávno není jen kus papíru. Analýza může mít mnoho podob v závislosti na aktuální potřebě:

  • Komplexní SEO audit
  • Analýza zachování návštěvnosti (redesign webu)
  • Migrace webu (přenos URL kategorií / produktů)
  • Jazykové mutace (expanze do zahraničí)
  • Rychlost webu
  • Obsahový audit
  • Rozvojový audit

Orientační časová náročnost

Preferuji individuální nacenění. Audit může mít mnoho podob, rozsah a náročnost záleží na vaší představě / potřebě realizace.

Malý projektStřední projektVelký projekt
16 hodin / jednorázově24 hodin / jednorázově32 a více hodin / jednorázově

Pro představu:

  • malý projekt ~ osobní web (např. architekt)
  • střední projekt ~ prodejce / výrobce omezené škály sortimentu (např. postele)
  • velký projekt ~ eshop se širokým sortimentem (např. elektronika)

Rád vám pomohu s menším webem i velkým projektem. Realizoval jsem analýzu a dozor redesignu pro web, kde bylo přes milion URL.

Cena

Hodinová sazba je 1500 CZK (nejsem plátce DPH).

Počet hodin záleží na domluvě.


Napište mi

S čím vám mohu pomoci?

Kde mne najdete

Nejčastější místa výskytu: Brno / Olomouc.